Vol. 33 No. 2 (2024): Dossiê: “Políticas de Educação Especial e inclusão escolar em transversalidade às modalidades de ensino na Educação básica - Educação de Jovens e Adultos, Educação Profissional, Educação Indígena, Educação Quilombola e Educação do Campo”

					View Vol. 33 No. 2 (2024): Dossiê: “Políticas de Educação Especial e inclusão escolar em transversalidade às modalidades de ensino na Educação básica - Educação de Jovens e Adultos, Educação Profissional, Educação Indígena, Educação Quilombola e Educação do Campo”
Published: 2024-07-26

Apresentação

Dossiê temático

Artigos de fluxo contínuo

  • BIOETHICS IN BIOLOGY TEACHING teaching meaning about this emerging perspective

    Alisson Carlos Avelino Santos, Eliana De Sousa Alencar Marques
    262-286
    DOI: https://doi.org/10.14295/momento.v33i2.15835
  • SUPERVISED INTERNSHIP IN ELEMENTARY EDUCATION living and formative experiences in a municipal public school in the bragantina Amazon

    Antonio Matheus do Rosário Corrêa, Larissa Fernanda Alves Conde, Maria Gorete Rodrigues Cardoso
    287-314
    DOI: https://doi.org/10.14295/momento.v33i2.16235
  • TEACHER TRAINING IN GENDER AND SEXUALITY IN BASIC EDUCATION an integrative review

    Tiago Zeferino dos Santos, Luciano Daudt da Rocha, Natanael de Medeiros
    315-336
    DOI: https://doi.org/10.14295/momento.v33i2.16437
  • PROFESSIONAL IDENTITY CONSTITUTION OF LITERACY TEACHERS an overview of literature

    Francisco Marcos Pereira Soares, Antonia Edna Brito, Joelson de Sousa Morais
    337-363
    DOI: https://doi.org/10.14295/momento.v33i2.15697
  • LEARNING STRATEGIES AND SELF-REGULATED LEARNING OF TEACHERS IN PRACTICE a systematic literature review

    Isabele Candiotto Sacilotto, Evely Boruchovitch
    364-385
    DOI: https://doi.org/10.14295/momento.v33i2.16383
  • CURRICULUM From the theoretical debate of the approximations and tensions of traditional theories to post-critical theories

    Alexandre Paulo Loro, Jonny Alex Guimarães, Júlia Carolina Vizzotto de Conto
    386-403
    DOI: https://doi.org/10.14295/momento.v33i2.16673
  • ENVIRONMENTAL EDUCATION AS NA EXPERESSION OF CULTURE IN THE CONTEXT OS RURAL EDUCATION

    Patrícia Spinassé Borges, Gabriel Carvalho Bungenstab
    404-420
    DOI: https://doi.org/10.14295/momento.v33i2.15980
  • BULLYING IN THE SCHOOL CONTEXT AND CULTURAL ARTEFACTS an analysis of the animation "The Adventures of Peabody e Sherman”

    Tuany Barbosa Meneses, Joanalira Corpes Magalhães
    421-446
    DOI: https://doi.org/10.14295/momento.v33i2.16253