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Authors

DOI:

https://doi.org/10.14295/momento.v32i01.14466

Keywords:

Permanent Education, Permanent Education in Social Assistance, Foster Care Service, Childhood and Adolescence

Abstract

The present article refers to an intervention project of Permanent Education developed in the Foster Care Service of a city in the metropolitan region of Curitiba. Permanent Education represents learning on the job, aiming at the critical apprehension, reflection and transformation of daily practices. Thus, three micro-interventions were carried out that addressed the themes of co-management of collectives, network analysis of the work process, identification of the problem and critical nodes. This is an experience report, where the tools of Permanent Education were used, in which the contextualization of the practice scenario, methodological path, planning and evaluation are described. As a result, the construction of a strengthened collective able to capture the essence of Permanent Education and observe its applicability in everyday work was boosted. Moreover, it was possible to identify that the precepts and tools of Permanent Education, coupled with its basic concept of meaningful learning, have demonstrated to have significant transformative potential of the actions of a given territory.

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Author Biographies

Jessica Alves da Costa, Português

Graduada em Psicologia pela Universidade do Vale do Itajaí (2015). Especialista em "Educação Permanente: Saúde e Educação em uma perspectiva integradora" pela Fiocruz. Formação em "Terapia Comportamental" pelo Instituto de Análise do Comportamento de Curitiba (IACC); Formação em “Obesidade e Emagrecimento na Terapia Cognitivo-Comportamental” pela FLNC Cursos Digitais. E-mail de contato: jessica.ac1902@gmail.com

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Doutora em Enfermagem pelo Programa de Pós Graduação em Enfermagem da Universidade Federal de Santa Catarina (PEN-UFSC). Graduada em Enfermagem pela Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI). Membro do Laboratório de Produção Tecnológica em Saúde e Grupo de Pesquisa Clínica Tecnologias e Informática em Saúde e Enfermagem- LAPETEC/GIATE/UFSC. E-mail de contato: camilabaccin@gmail.com

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Published

2023-04-10

How to Cite

Alves da Costa, J., & Rosalia Antunes Baccin, C. (2023). Português: Português. Momento - Diálogos Em Educação, 32(01), 287–314. https://doi.org/10.14295/momento.v32i01.14466

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