EDUCATION FOR TECHNOLOGY

EXPERIENCE IN THE CONTEXT OF IMMATERIAL REALITY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14295/rds.v25i2.15410

Abstract

At present, ways of life mediated by social media and digital technologies are evident, although they are not as clear as the ways in which the circumstances that made these ways possible. Following this logic, there is an excess of information and, according to some authors, a lack of experience. This text aims to present a discussion about education as an experience in relation to the observed changes from the subjective possibilities that arise in the context marked by immaterial reality.To do so, it starts with the notion of experience discussed by Larrosa (2002) in dialogue with authors who reflect the productions and generated effects as a result of the digital context to discuss the role of institutions such as the school in the face of the observed changes. From the discussion, it is considered that the observed changes seem to require the expansion of the notion of experience, as well as establishing new knowledge to be developed by the actors involved.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Virgínia Maria Zilio, Universidade do Vale do Rio dos Sinos

Doutoranda em Educação na Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos), mestra em Educação pela Unisinos, licenciada em Letras - Português/Espanhol pela Unisinos. É professora em escola especial para surdos.

Pamela Carvalho da Silva, Universidade Federal de Ciências da Saúde de Porto Alegre

Mestranda em Ciências da Saúde pela Universidade Federal de Ciências da Saúde de Porto Alegre (UFCSPA), graduada em Psicologia pela UFCSPA e em Segurança da Informação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos). Atua como psicóloga clínica.

Pedro Henrique Witchs, Universidade Federal do Espírito Santo

Doutor e mestre em Educação, licenciado em Ciências Biólogicas pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos. É professor do Departamento de Línguas e Letras e do Programa de Pós-Graduação em Linguística da Universidade Federal do Espírito Santo (Ufes).

Published

2024-02-22

How to Cite

Zilio, V. M., Silva, P. C. da, & Witchs, P. H. (2024). EDUCATION FOR TECHNOLOGY: EXPERIENCE IN THE CONTEXT OF IMMATERIAL REALITY. Revista Didática Sistêmica, 25(2), 51–62. https://doi.org/10.14295/rds.v25i2.15410